ový ROTWILD R.X275 - sportovec s intuitivní podporou.
Ani bio-bike, ani eMTB: s modelem R.X275 zavádí výrobce kol ROTWILD novou kategorii jízdy na kole. Ne nadarmo jej firma sebevědomě nazývá "trailovým kolem s eAssist". Důraz je kladen na sportovní ambice jezdce, individuální zdroje energie a jejich efektivní využití na trailu. R.X275 poskytuje jemnou výkonovou podporu, aniž by vnucoval, nebo vyžadoval její zvláštní kontrolu. Jezdec uvolňuje dodatečný výkon prostřednictvím tlačítka Boost, což je inovativní novinka. S modelem R.X275 kombinuje ROTWILD jedinečný zážitek z jízdy s inovativní technologií a zásadně novým přístupem k jízdě. Jedná se o nový ovládací kroužek, který je harmonicky integrovan do nově navrženého kokpitu, kterým může jezdec uvolnit dodatečnou porci tahu. R.X275 se jednoznačně zaměřuje na vlastní rytmus jezdce. Motor mu poskytuje stálou a jemnou podporu.V okamžicích kdy je na trati zapotřebí větší tah a podpora, jezdec uvolňuje dodatečnou energii zcela intuitivně prostřednictvím tlačítka Boost. Stejně jako ovládá přehazovačku , nebo sedlovku. Po dobu maximálně 30 sekund a dokud je tlačítko stisknuté, je k dispozici až dvojnásobek vlastního výkonu jezdce, maximálně 300 wattů. To je důvod, proč R.X275 nazýváme "sportovec". Náš přístup při vývoji spočíval ve vytvoření velmi lehkého trailového kola s eAssist. Konstrukce s tlačítkem Boost nám umožňuje najít správnou rovnováhu mezi biologickým výkonem a podporou. Vše je zredukováno tak, abychom získali maximální zážitek z jízdy.
Symbióza systému eAssist s 250 Wh akumulátorem a technologií TQ.
Síla modelu R.X275 se skrývá v integrované napájecí jednotce IPU275. Tvoří ji baterie vyvinutá samotnou společností ROTWILD, která efektivně dodává 250 watt hodin. Akumulátor energie je vyroben z nejmodernějších článků typu 21700 a je pevně integrován do spodní trubky. Speciálně naprogramovaný řídicí software motoru reguluje hospodaření s energií. Zajišťuje optimální součinnost baterie a pohonné jednotky. Použitý motor je HPR50 od společnosti TQ s maximálním točivým momentem 50 Nm. Váha motoru TQ je pouze 1870g. Motor TQ poskytuje podporu třemi jízdními profily. Změna režimů během jízdy není stylem, jakým se jezdec pohybuje na modelu R.X275. To provedete jednou prostřednictvím displeje před startem. Ten je integrován do horní rámové trubky. Další podpora přichází prostřednictvím tlačítka Boost. Uživatelé si mohou jednotlivé profily přizpůsobit prostřednictvím aplikace TQ.
Rám a kinematika podtrhují lehkost kola
Všechno na kole R.X275 je uzpůsobeno tak, aby to bylo lehké. Podívali jsme se na mnoho dílů, abychom zjistili, jak můžeme ušetřit hmotnost, a podle toho jsme pak přizpůsobili konstrukci.Ve verzi Ultra a velikosti M má kolo celkovou hmotnost 15,3 kg. Jedním z rozhodujících faktorů nízké hmotnosti je rám. Ten váží 2 350 g ve velikosti M. Je vyroben výhradně z vysoce modulových vláken karbonu a je vyráběn ručně . Řídítka jsou rovněž vyrobena z uhlíkových vláken. U verze Ultra jsou představec a řídítka plně integrována v jednolitý karbonový kokpit. Tato důslednost v lehké konstrukci pokračuje i v zadním trojúhelníku. Tam jsou použity pružné sedlové vzpěry vyrobené z karbonu.
Kinematika Short Travel se zdvihem 130 mm vpředu a 120 mm vzadu zajišťuje agilní ovládání a silný záběr. Kompaktnost zadního trojúhelníku podtrhují 437 mm dlouhá zadní stavba. R.X275 navíc jezdí na 29" kolech. Poprvé výrobce instaluje také univerzální závěs přehazovačky UDH. Rám je také vybaven dvěma úchyty na láhev: na láhev na vodu nebo na dojezdový 160Wh Extender
R.X275 je k dispozici ve verzích Pro (9 499 EUR) a Ultra (12 499 EUR) a dodává se ve čtyřech velikostech rámu (S, M, L a XL).
Configuration R.X275 ULTRA
Battery
IPU275
Brake
Shimano XTR 9100
Cassette
SHIMANO XTR 9100
Chain
SHIMANO HG 7100
Chain guide
e*thirteen TRS Plus
Chainring
e*thirteen Direct Mount Chainring
Charger
4 A Charger
Crank
e*thirteen Race Carbon RX275
Damper
Fox Float DPS Factory Kashima
Display
TQ Center
Drive
TQ HPR 50
Fork
Fox 34 Float Factory Kashima
Gear lever
Shimano XTR 9100
Handlebar
ROTWILD RIC280 Carbon
Headset
ACROS RW375 1.5 Headset
Rear derailleur
Shimano XTR 9100
Saddle
Ergon SM Pro Carbon
Seat post
Fox Transfer SL
Brake r.
Shimano XTR 9110
Brake disc f.
Shimano RT900
Brake disc r.
Shimano RT910
Wheel f.
DT Swiss HXC1501 LS Spline1 Carbon
Wheel r.
DT Swiss HXC1501 LS Spline1 Carbon
Tyre f.
Schwalbe Nobby Nic Evo
Tyre r.
Schwalbe Wicked Will Evo
Geometry
Rám velikost |
S |
M |
L |
XL |
A Délka sedlové trubky (mm) |
400 |
430 |
460 |
490 |
B Délka horní rámové trubky* (mm) |
590 |
622 |
649 |
677 |
C Délka hlavové trubky (mm) |
110 |
110 |
130 |
140 |
D Délka řetězové vzpěry (mm) |
437 |
437 |
437 |
437 |
E Výška středového složení (mm) |
337,5 |
337,5 |
337,5 |
337,5 |
F BB drop (mm) |
37,5 |
37,5 |
37,5 |
37,5 |
G Úhel hlavové trubky (°) |
66 |
66 |
66 |
66 |
H Úhel sedlové trubky (°) |
75,5 |
75,5 |
75,5 |
75,5 |
I Rach (mm) |
430 |
460 |
485 |
510 |
J Stack (mm) |
618 |
627 |
636 |
645 |
K Rozvor náprav (mm) |
1174 |
1207 |
1237 |
1266 |
L Horní rámová trubka od země (mm) |
738 |
738 |
738 |
738 |